Všeobecné obchodné podmienky
Internetového obchodu www.mon-art.sk



I. Úvodné ustanovenia a Vymedzenie pojmov


1.1.Týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami (ďalej aj “VOP“) sa riadia právne vzťahy medzi spoločnosťou



Mon-art.sk, s. r. o.


V zastúpení: Mgr. Monika Vašková


Sídlo: Jarná ulica 716/2, Dulova Ves , 08252


IČO: 54010349


DIČ: 2121546614


Firma nie je platca DPH


Spoločnosť je zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Prešov, oddiel Sro, vložka č. 42674/P
(ďalej len „obchodník“).



(ďalej aj “obchodník”) a každou osobou, ktorá je Kupujúcim tovaru, alebo služieb ponúkaného obchodníkom na Webovom sídle obchodníka, a ktorá vystupuje v pozícii spotrebiteľa v zmysle ďalších ustanovení týchto Všeobecných obchodných podmienok a príslušných zákonov definujúcich spotrebiteľa, v rámci platnej legislatívy Slovenskej republiky najmä zákonov:

Zákon č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytnutí služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka v platnom znení,

Zákon č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa v platnom znení,

Zákon č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode v platnom znení,

Zákon č. 40/1964 Z.z. Občiansky zákonník v platnom znení.



1.1.1.Emailový kontakt a telefonický kontakt na obchodníka je: 



Email: info@mon-art.sk
Tel. č.: +421911211154

1.1.2.

Adresa k zasielaniu písomností, reklamácií, odstúpení od zmlúv a.i. je:



Mon-art.sk, s.r.o., Jarná ulica 716/2, Dulova Ves - Vlčie Doly, 08252, Slovensko



1.2.Týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami sa upravujú právne vzťahy medzi Kupujúcimi, ktorí sú spotrebiteľmi a obchodníkom.


1.3.Pojem Internetový obchod je totožný s pojmom Elektronický obchod a s pojmom Webové sídlo.


1.4.Kupujúcim je každá osoba (fyzická osoba alebo právnická osoba), ktorá odoslala objednávku prostredníctvom elektronického objednávkového formulára využitím webového sídla obchodníka, prípadne ďalšími diaľkovo-komunikačnými prostriedkami.


1.5.Spotrebiteľom je Kupujúci, ktorý je fyzickou osobou, a ktorý pri uzatváraní kúpnej zmluvy prostredníctvom Webového sídla obchodníka, nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti.
1.6.Na zmluvné vzťahy (ako aj ďalšie právne vzťahy, ktoré môžu zo zmluvného vzťahu vyplynúť) s Kupujúcimi, ktorí vystupujú v postavení právnických osôb, resp. s fyzickými osobami– podnikateľmi, ktoré konajú v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti /Kupujúcimi, ktorí nevystupujú v postavení spotrebiteľa/ sa vzťahujú ustanovenia zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení.


1.7.Zmluvou uzavretou na diaľku sa na účely týchto Všeobecných obchodných podmienok rozumie zmluva medzi obchodníkom a spotrebiteľom dohodnutá a uzavretá výlučne prostredníctvom jedného alebo viacerých prostriedkov diaľkovej komunikácie bez súčasnej fyzickej prítomnosti obchodníka a spotrebiteľa, najmä využitím webového sídla prípadne ďalšími diaľkovo-komunikačnými prostriedkami.


1.8.Pojem Kúpna zmluva zahŕňa kúpnu zmluvu na produkty a zmluvu o dodaní služby, v zmysle významu textu uvedeného v týchto Obchodných podmienkach.


1.9.Produkty (ďalej aj „Veci“) sú tovary alebo služby, ktoré sú určené k predaju a zároveň sú zverejnené na Webovom sídle obchodníka. 
1.10. Obchodník je súčasne prevádzkovateľom elektronického systému, prostredníctvom ktorého prevádzkuje webové sídlo na doméne s názvom www.mon-art.sk


1.11.Príslušným orgánom vykonávajúci dozor nad zákonnosťou v oblasti ochrany spotrebiteľa je:
Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie pre Prešovský kraj 
Obrancov mieru 6, 080 01 Prešov 1 
Odbor výkonu dozoru 
tel. č. 051/772 15 97, fax č. 051/772 15 96

email: pr@soi.sk

webový odkaz na podávanie podnetov: https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti/Podajte-podnet.soi

1.12.Sťažnosti, alebo podnety Kupujúci môže taktiež adresovať aj priamo obchodníkovi na adresu uvedenú v bode

1.1.2. týchto VOP. obchodník zároveň odporúča Kupujúcim, aby sťažnosti a podnety (z dôvodu urýchlenia vybavenia) obchodníkovi adresovali na emailovú adresu obchodníka: info@mon-art.sk
Akákoľvek sťažnosť, alebo podnet bude obchodníkom posúdená a vybavená do 10 pracovných dní od jej prijatia. Pričom o jej vybavení obchodník informuje Kupujúceho rovnakou formou, akou Kupujúci sťažnosť, alebo podnet obchodníkovi doručil.



1.1.3.V zmysle §3, ods. 1, písm. n), Zákona č. 102/2014 Z.z. obchodník informuje spotrebiteľa, že neexistujú žiadne špeciálne príslušné kódexy správania, ku ktorým sa obchodník zaviazal k ich dodržiavaniu, pričom kódexom správania sa rozumie dohoda, alebo súbor pravidiel, ktoré vymedzujú správanie obchodníka, ktorý sa zaviazal dodržiavať tento kódex správania vo vzťahu k jednej alebo viacerým osobitným obchodným praktikám, alebo obchodným odvetviam, ak tieto nie sú ustanovené zákonom, alebo iným právnym predpisom alebo opatrením orgánu verejnej správy, ktoré sa obchodník zaviazal dodržiavať, a o spôsobe, akým sa môže spotrebiteľ s nimi oboznámiť, alebo získať ich znenie.

II. Objednávka produktu – uzatvorenie kúpnej zmluvy



2.1.Návrhom na uzatvorenie kúpnej zmluvy zo strany Kupujúceho, je odoslanie objednávky produktov Kupujúcim realizované prostredníctvom elektronického objednávkového formulára, využitím webového sídla obchodníka, prípadne ďalšími diaľkovo-komunikačnými prostriedkami. 



2.2.K uzavretiu kúpnej zmluvy medzi Kupujúcim a obchodníkom dochádza momentom doručenia potvrdenia o prijatí objednávky Kupujúcemu, ktorú Kupujúci vytvoril v zmysle bodu 2.1. týchto VOP obchodníkom (elektronicky na emailovú adresu Kupujúceho, ktorú si zvolil Kupujúci v procese vytvárania objednávky).


2.3.Kúpna zmluva sa uzatvára na dobu určitú a zaniká najmä splnením všetkých záväzkov obchodníka a Kupujúceho.


2.3.1.Kúpna zmluva môže zaniknúť aj v iných právnym poriadkom Slovenskej republiky vymedzených prípadoch, a to najmä dohodou zmluvných strán, odstúpením od zmluvy zo strany spotrebiteľa a v obdobných prípadoch.
2.4. obchodník informuje Kupujúceho, že v prípade objednania produktov Kupujúcim, je objednanie spojené s povinnosťou platby pre Kupujúceho, a to formou platby akú si zvolil Kupujúci.


III. Kúpna cena a platobné podmienky 



3.1.Cena tovarov a služieb objednávaných prostredníctvom Webového sídla obchodníka (ďalej len „kúpna cena“) je uvedená samostatne pre každý produkt a je platná v momente vytvorenia objednávky Kupujúcim.


3.2.Základným platidlom je mena euro.


3.3.Kúpna cena tovarov, alebo služieb uvedených na Webovom sídle obchodníka je celková cena tovarov, pričom je zreteľne uvedená na Webovom sídle obchodníka.


3.3.1.V kúpnej cene tovarov nie sú zahrnuté dopravné náklady, ani iné náklady súvisiace s dodaním produktov




IV. Spôsoby platby


4.1. Za tovar a služby na webovom sídle obchodníka môžete platiť týmito spôsobmi:


4.1.1.platba bankovou kartou prostredníctvom platobnej brány - cena 0 Eur


4.1.2.platba prevodom na účet obchodníka – cena 0 Eur

bankový účet obchodníka vo Fio Banka EUR: SK4383300000002002030237, 




bankový účet obchodníka vo Fio Banka CZK: CZ32 2010 0000 0020 0203 0237 (pre zákazníkov platiacich z banky v ČR bez poplatku)



V prípade, že potvrdená objednávka má byť uhradená vopred na účet a nestane sa tak do 7 dní od jej potvrdenia obchodníkom, táto môže byť bez upozornenia stornovaná (tovar bude k dispozícii iným zákazníkom).





V. Dodanie produktov


5.1. obchodník je povinný splniť objednávku a dodať Kupujúcemu produkty v lehote najneskôr 30 dní odo dňa uzatvorenia kúpnej zmluvy v zmysle bodu 2.2. a násl. týchto VOP a zaplatenia celkovej ceny objednávky obchodníkovi. V prípade ak boli splnené obe podmienky uvedené v bode 5.1. týchto VOP (tzn. ak došlo k uzatvoreniu kúpnej zmluvy a k úhrade celkovej ceny objednávky obchodníkovi), obchodník je povinný dodať Kupujúcemu produkty v lehote najneskôr 45 dní odo dňa splnenia oboch týchto podmienok.


5.2.Miestom dodania objednaného produktu je adresa uvedená Kupujúcim v objednávke.


5.3.Dodanie produktu obchodník uskutoční vlastnými prostriedkami k rukám Kupujúceho (alebo Kupujúcim splnomocnenej osobe na prevzatie produktu), alebo prostredníctvom tretích osôb (prepravných a zásielkových spoločností).


5.4.Dodanie produktu je uskutočnené jeho prevzatím Kupujúcim (alebo Kupujúcim splnomocnenej osobe na prevzatie produktu).


5.5. Obchodník je povinný dodať produkty Kupujúcemu v objednanom množstve a kvalite spolu s daňovými dokladmi, ktoré sa vzťahujú k objednávke, a inými dokladmi, ak existujú a sú typické pre dané produkty.




VI. Prevzatie produktu



6.1.Nebezpečenstvo poškodenia produktu a zodpovednosť za škodu na produkte prechádza na Kupujúceho až jeho riadnym prevzatím, pričom nezáleží na tom, či Kupujúci prevezme produkt osobne alebo prostredníctvom poverenej / splnomocnenej tretej osoby. obchodník kupujúcemu odporúča aby si pri preberaní objednávky skontroloval preberanú objednávku.


6.2.Vlastnícke právo ku produktom prechádza na Kupujúceho ich riadnym prevzatím.


6.3. obchodník má právo na riadne a včasné zaplatenie ceny objednávky od Kupujúceho za dodaný tovar.


VII. Prepravné – spôsoby dopravy produktov a cena za ich dopravu



7.1. Spôsoby dopravy a cena za dopravu objednaných produktov:


7.1.1. Formy Dopravy:


7.1.1.1.Doručenie na výdajne miesto Packeta v SR/ČR 
7.1.1.2.Kuriérska služba Packeta


7.1.1.3.Osobný odber


7.1.2.Ceny za Dopravu:


7.1.2.1.Cena za dopravu prostredníctvom Doručenie na výdajne miesto Packeta v SR je 3,20 eura/ v ČR – cena 5 Eur


7.1.2.2.Cena za dopravu prostredníctvom Kuriérska služba Packeta – cena 4,30 Eura vrámci Slovenska, 5,30 eura pri sadách na krst, doručenie do ČR je v sume 7 eur, do iných krajín EÚ je cena doručenia určená po dohode s kupujúcim


7.1.2.3.Cena v prípade osobného odberu – cena 0 Eur, 1 euro pri objednávke krstnej sady 


VIII. Odstúpenie Kupujúceho od kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu


8.1.Ak obchodník včas a riadne poskytol spotrebiteľovi informácie o práve odstúpiť od zmluvy podľa § 3 ods. 1 písm. h) zákona č. 102/2014 Z. z., spotrebiteľ je oprávnený aj bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku, alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru podľa bodu 8.1.1. týchto VOP v prípade zmlúv, predmetom ktorých je predaj tovaru.



8.1.1.Tovar sa považuje za prevzatý spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa

a) tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,

b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,

c) tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru.



8.1.2.Ak obchodník poskytol spotrebiteľovi informácie podľa § 3 ods. 1 písm. h), zák. č. 102/2014 Z.z. v platnom znení až dodatočne, najneskôr však do 12 mesiacov od začatia plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy podľa bodu 8.1. a násl. týchto VOP, lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa, keď obchodník dodatočne splnil informačnú povinnosť.



8.1.3.Ak obchodník neposkytol spotrebiteľovi informácie podľa § 3 ods. 1 písm. h) zák. č. 102/2014 Z.z. v platnom znení ani v dodatočnej lehote v zmysle bodu

8.1.4. týchto VOP, lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 12 mesiacoch a 14 dňoch odo dňa začatia plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy podľa bodu 8.1. a násl. týchto VOP

8.1.4.Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.



8.2.Spotrebiteľ je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť alebo ho odovzdať obchodníkovi alebo osobe poverenej obchodníkom na prevzatie tovaru. To neplatí, ak obchodník navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby. Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty. (§10 ods. 1 zákona č. 102/2014 Z. z.).



8.3.Spotrebiteľ je povinný, ak toto právo chce využiť, odstúpenie od kúpnej zmluvy oznámiť najneskôr v posledný deň určenej lehoty obchodníkovi. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané obchodníkovi najneskôr v posledný deň lehoty na adresu obchodníka, ktorá je: 
Mon-art.sk, s.r.o., Jarná ulica 716/2, Dulova Ves - Vlčie Doly, 08252, Slovensko 



8.4.Spotrebiteľ môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy u obchodníka v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči; ak bola zmluva uzavretá ústne, na uplatnenie práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy stačí akékoľvek jednoznačne formulované vyhlásenie spotrebiteľa vyjadrujúce jeho vôľu odstúpiť od zmluvy (ďalej len „oznámenie o odstúpení od zmluvy“).



8.4.1.Ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy, zrušuje sa od začiatku aj každá doplnková zmluva súvisiaca so zmluvou, od ktorej spotrebiteľ odstúpil. Od spotrebiteľa nie je možné požadovať žiadne náklady alebo iné platby v súvislosti so zrušením doplnkovej zmluvy okrem úhrady nákladov a platieb uvedených v § 9 ods. 3 a § 10 ods. 3 zákona č. 102/2014 Z. z. v platnom znení a ceny za službu, ak je predmetom zmluvy poskytnutie služby a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby.



8.5.Odstúpením od zmluvy sú si zmluvné strany povinné vrátiť navzájom poskytnuté plnenia. Spotrebiteľ zodpovedá len za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. Spotrebiteľ nezodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ak si obchodník nesplnil informačnú povinnosť o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy podľa § 3 ods. 1 písm. h). Zákona č. 102/2014 Z. z.



8.6.Spotrebiteľ môže k odstúpeniu od zmluvy bez uvedenia dôvodu využiť formulár odstúpenia od kúpnej zmluvy. Uvedený formulár je voľne prístupný na Webovom sídle obchodníka.


8.7.Ak spotrebiteľ od zmluvy odstúpi v zmysle zákona č.102/2014 Z.z., znáša náklady na vrátenie tovaru obchodníkovi podľa § 10 ods. 3 zákona č. 102/2014 Z.z., a ak odstúpi od zmluvy uzavretej na diaľku, aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty, To neplatí, ak obchodník súhlasil, že ich bude znášať sám, alebo ak si nesplnil povinnosť podľa § 3 ods. 1 písm. i). zákona č. 102/2014 Z.z. 


8.8. obchodník je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov; tým nie je dotknuté ustanovenie § 8 ods. 5. Zákona č. 102/2014 Z. z. Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka a o zmene a doplnení niektorých zákonov


8.9.V zmysle § 9 ods. 3 Zákona č. 102/2014 Z. z. v platnom znení., obchodník nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný obchodníkom. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný obchodníkom.


8.10.Zásielky poslané v prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy ako dobierka nebudú zo strany obchodníka prevzaté. Kupujúcim odporúčame zasielať zásielky doporučene, alebo obdobnou formou bez uvedenia sumy dobierky.



8.11.Pri odstúpení od zmluvy znáša spotrebiteľ iba náklady na vrátenie tovaru obchodníkovi alebo osobe poverenej obchodníkom na prevzatie tovaru. To neplatí, ak obchodník súhlasil, že ich bude znášať sám, alebo ak si nesplnil povinnosť podľa § 3 ods. 1 písm. i). Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka a o zmene a doplnení niektorých zákonov


8.12.Okrem povinností uvedených v odsekoch 1, 3 až 5 a § 9 ods. 3 Zákona č. 102/2014 Z. z. uplatnenie práva spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy nesmie mať za následok vznik ďalších nákladov ani iných povinností pre spotrebiteľa.



8.13.Právo na odstúpenie od zmluvy sa neuplatňuje pre tovary a služby, ktoré sú vymedzené v §7 ods. 6 písm. a) až l) zákona č. 102/2014. Z.z.
Konkrétne:
A)predaj tovaru, ktoréhocena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
B)predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa, ako aj predaj tovaru, ktorý v čase kúpi nebol skladom a bol vyrábaný na objednávku pre konrétneho kupujúceho. Pokiaľ ešte nebola objednávka odoslaná, je možné ju stornovať dohodou. Toto neplatí v prípade, že objednaný bol tovar s maľbou na objednávku a výrobok je už zhotovený.
Objednávky zákazkovej výroby je možné stornovať len do momentu pred začiatkom výroby. To isté platí pri objednávke maľby podľa vlastných predlôh a návrhov, resp. podľa návrhov na mieru.



8.14.V prípade odstúpenia od zmluvy obchodník je povinný vrátiť spotrebiteľovi finančné prostriedky rovnakou formou, akou ich od spotrebiteľa obdržal. Meniť formu vrátenia finančných prostriedkov spotrebiteľovi, je možné len na základe súhlasu spotrebiteľa.


8.15.Pri odstúpení od zmluvy, predmetom ktorej je predaj tovaru, obchodník nie je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby podľa § 9 odseku 1 zákona č. 102/2014. Z.z. pred tým, ako mu je tovar doručený alebo kým spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť obchodníkovi, ibaže obchodník navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby.


8.16.Ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy o službách a pred začatím poskytovania služieb udelil výslovný súhlas podľa § 4 ods. 6 zákona č. 102/2014. Z.z. v platnom znení, spotrebiteľ je povinný uhradiť obchodníkovi iba cenu za skutočne poskytnuté plnenie do dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy. Cena za skutočne poskytnuté plnenie sa vypočíta pomerne na základe celkovej ceny dohodnutej v zmluve. Ak je celková cena dohodnutá v zmluve nadhodnotená, cena za skutočne poskytnuté plnenie sa vypočíta na základe trhovej ceny poskytnutého plnenia.

8.17.Spotrebiteľ nie je povinný platiť za

8.17.1.Služby poskytnuté počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy bez ohľadu na rozsah poskytnutého plnenia, ak:

8.17.1.1. obchodník neposkytol spotrebiteľovi informácie podľa § 3 ods. 1 písm. h) alebo písm. j), Zákona č. 102/2014 Z. z. v platnom znení

8.17.1.2.Spotrebiteľ neudelil obchodníkovi výslovný súhlas so začatím poskytovania služby podľa § 4 ods. 6, Zákona č. 102/2014 Z. z. v platnom znení

8.17.2.Úplne alebo čiastočne poskytnutý elektronický obsah, ktorý nie je dodávaný na hmotnom nosiči, ak:



8.17.2.1.Spotrebiteľ neudelil obchodníkovi výslovný súhlas so začatím poskytovania elektronického obsahu podľa § 4 ods. 8, Zákona č. 102/2014 Z. z. v platnom znení

8.17.2.2.Spotrebiteľ nevyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu podľa prvého bodu stráca právo na odstúpenie od zmluvy, alebo

8.17.2.3. obchodník neposkytol spotrebiteľovi potvrdenie v súlade s § 6 ods. 1 alebo ods. 2 písm. b). Zákona č. 102/2014 Z. z. v platnom znení



8.18.Ak na základe zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka bol tovar dodaný spotrebiteľovi domov v čase uzavretia zmluvy a vzhľadom na jeho povahu nie je možné tovar odoslať späť obchodníkovi poštou, obchodník je povinný zabezpečiť vyzdvihnutie tovaru na svoje náklady v lehote podľa §9 ods. 1. zákona č. 102/2014. Z.z., v platnom znení


8.19. obchodník poučuje Kupujúceho, že ak sa má na základe zmluvy o službách začať poskytovanie služby pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy alebo ak Kupujúci o poskytovanie služby pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy požiada:



8.19.1.Kupujúci udelením súhlasu so začatím poskytovania služby pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy stráca po úplnom poskytnutí služby právo na odstúpenie od zmluvy.

8.19.2. obchodník musí disponovať výslovným súhlasom Kupujúceho so začatím poskytovania služby pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy a vyhlásenie o tom, že spotrebiteľ bol riadne poučený podľa bodu 8.19.1 týchto VOP.



IX. Výroba tovaru na objednávku podľa pokynov objednávateľa




9.1. Výrobu tovaru na objednávku je možné si dohodnúť prostredníctvom vnútornej pošty na FB stránke
www.facebook.com/malovanetricka , IG účte mon_art_originalne_malovane alebo e-mailu info@mon-art.sk 


9.2. obchodník sa Kupujúcemu zaväzuje, že vyrobí tovar podľa pokynov Kupujúceho a Kupujúci sa zaväzuje, že tovar prevezme a zaplatí dohodnutú kúpnu cenu.


9.3. Výroba na objednávku zahrňuje komunikáciu o Kupujúceho predstavách, konzultáciu o použitom materiáli (druh trička, ponožiek, sviec, ....) a samotnú výrobu produktov podľa predstáv a zadania kupujúceho. Kupujúci odošle fotografie alebo link na danú vec/veci, ktoré by chcel od obchodníka vyrobiť, upresní predstavu o veľkosti, komu je vec určená, preferované farby, preferovaný typ písma, prípadne akékoľvek iné požiadavky, ktoré by chcel, aby boli naplnené. S obchodníkom môže Kupujúci odkomunikovať i približné ceny výsledných produktov. V prípadne neúplnej spokojnosti je možné vyhovieť úpravám, ako je zmena druhu trička alebo rozsahu/náročnosti maľovaného motívu.


9.4. Úplná zmena výrobkov či vyrobenie nového produktu ako úprava nie je definovaná. Pri tejto požiadavke sa Kupujúci zaväzuje, že zaplatí obchodníkovi 100 % z ceny nezobraného produktu. Preto je Kupujúci povinný zadať pred výrobou obchodníkovi presné pokyny a skutočnosti, ktoré by mohli ovplyvniť vizuál finálneho produktu.


9.5. Kupujúci sa ďalej zaväzuje obchodníkovi, že dohodnutá objednávka je pre obe strany záväzná, a v prípade jej zrušenia po vyrobení je povinný uhradiť 100 % z cien výrobkov.


9.6. obchodník nemá fixný cenník svojich výrobkov, cena každého výrobku sa odvíja od veľkosti, náročnosti vyhotovenia a použitého materiálu. Napriek tomu je možné sa s obchodníkom dohodnúť na približnej cenovej kalkulácii a v prípade, že sa cena výrobkov rapídne navýši, obchodník sa zaväzuje písomne (mailom) alebo telefonicky informovať o tom Kupujúceho a konzultovať ďalší postup.


9.7. Storno poplatok – v prípade, že si Kupujúci objedná tovar na objednávku podľa jeho pokynov, dohodne s výrobcom
všetky detaily a Kupujúci pred odoslaním bude požadovať iné produkty, Predajca si dovoľuje účtovať storno poplatok vo
výške 100% z ceny vyrobeného produktu za komunikáciu a čas strávený výrobou. V prípade, ak Kupujúci zruší objednávku
 až po jej vyrobení, obchodník si vyhradzuje právo požadovať 100 % ceny produktov.


9.8. obchodník si vyhradzuje právo odmietnuť prijať späť tovar objednaný na zákazku, nakoľko tento bol robený podľa
 presných pokynov zadávateľa.



X. Alternatívne riešenie sporov



10.1.V prípade, že spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým obchodník vybavil jeho reklamáciu alebo sa domnieva, že obchodník porušil jeho práva, Kupujúci má právo obrátiť sa na obchodníka so žiadosťou o nápravu. Ak obchodník na žiadosť spotrebiteľa podľa predchádzajúcej vety odpovie zamietavo alebo na takúto žiadosť neodpovie v lehote do 30 dní odo dňa jej odoslania spotrebiteľom, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s obchodníkom je Slovenská obchodná inšpekcia (kontakt nájdete https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi), alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárska Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk/, alebo priamo na stránke https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1. 
Kupujúci má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia sporov sa obráti. Kupujúci môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho spotrebiteľského sporu použiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/, alebo priamo na internetovej stránke https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage. Alternatívne riešenie sporov môže využiť len Kupujúci, ktorý pri uzatváraní a plnení zmluvy vystupuje v postavení spotrebiteľa. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a obchodníkom, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Subjekt alternatívneho riešenia sporov môže návrh odmietnuť, ak vyčísliteľná hodnota sporu nepresahuje sumu 20 eur. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.
Všetky ďalšie informácie ohľadne alternatívneho riešenia sporov medzi obchodníkom a Kupujúcim – spotrebiteľom vyplývajúcich z Kúpnej zmluvy ako spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiacich s Kúpnou zmluvou ako spotrebiteľskou zmluvou sú uvedené na internetovej stránke Ministerstva hospodárstva SR www.mhsr.sk a v zákone č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení.


XI. Záverečné ustanovenia


11.1. obchodník si vyhradzuje právo na zmenu Všeobecných obchodných podmienok. Povinnosť písomného oznámenia zmeny Všeobecných obchodných podmienok je splnená jeho umiestnením na Webovom sídle obchodníka. V prípade zmeny vo Všeobecných obchodných podmienkach, vzťah medzi Kupujúcim a obchodníkom sa riadi podľa Všeobecných obchodných podmienok platných a účinných pri uzatvorení Kúpno-predajnej zmluvy, a to až do momentu jej zániku.


11.2.Na zmluvné vzťahy (ako aj ďalšie právne vzťahy, ktoré môžu zo zmluvného vzťahu vyplynúť) s fyzickými osobami, ktoré pri uzatváraní kúpnej zmluvy podľa týchto VOP nekonajú v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti /spotrebiteľmi/, sa vzťahujú okrem všeobecných ustanovení zákona č.40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov, aj osobitné predpisy, najmä zákon č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytnutí služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka a zákon č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa.


11.3.Tieto Všeobecné obchodné podmienky tvoria neoddeliteľnú súčasť Reklamačného poriadku a Zásad a poučenia o ochrane osobných údajov tohto Webového sídla. Dokumenty - Reklamačný poriadok a Zásady a poučenia o ochrane osobných údajov tohto Webového sídla sú zverejnené na doméne Webového sídla obchodníka.


11.4.Tieto Všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť ich zverejnením na Webovom sídle obchodníka 1.7.2024

Formulár pre odstúpenie od kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku


v zmysle § 7 a nasl. Zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov o a zmene a doplnení niektorých zákonov
Obchodník:


Firma: Mon-art.sk, s. r. o.


Zodpovedná osoba: Mgr. Monika Vašková


Sídlo: Jarná ulica 716/2, Dulova Ves , 08252
IČO: 54010349
DIČ: 2121546614


Spoločnosť nie je platca DPH
Spoločnosť je zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Prešov, oddiel Sro, vložka č. 42674/P


Telefón: 0911211154


E-mail: info@mon-art.sk



Kupujúci:
Meno a priezvisko:


Ulica a číslo: 


Mesto: 


PSČ:


Telefón: 


E-mail:



Týmto Vám oznamujem, že odstupujem od uzavretej kúpnej zmluvy č. :


Predmet zmluvy bol zakúpený prostredníctvom internetovej stránky: 


Bola mi zaslaná potvrdená objednávka číslo:


Zo dňa:


Číslo faktúry:


Tovar mi bol doručený dňa (deň prevzatia):



Žiadam preto o vrátenie (nehodiace sa preškrtnúť):
plnej hodnoty faktúry (všetok fakturovaný tovar je predmetom odstúpenia od zmluvy) 
čiastočnej hodnoty faktúry (len určitá časť z tovarov je predmetom odstúpenia od zmluvy)

Názov vráteného predmetu zmluvy, a počet kusov (iba ak vraciate len časť predmetu zmluvy):



Požadovaná hodnota k vráteniu:


prevodom na účet, číslo/kód banky alebo IBAN: 



Ak tovar nie je súčasťou zásielky, beriem na vedomie skutočnosť, že obchodník nie je povinný vrátiť peniaze do 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia od zmluvy, do momentu pokiaľ mu nie je dodaný tovar, alebo nepreukážem zaslanie tohto tovaru.
Najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia som povinný / povinná zaslať tovar obchodníkovi.



V ...................................... Dňa ..........................



....................................


Meno priezvisko
(podpis)


…………………………………………………………………………………………..

Reklamačný formulár


Informácie o poškodenom (odosielateľ)

Meno a priezvisko:* 

Adresa:*

E-mail:*

Tel. číslo:*




Informácie o reklamovanom tovare

Názov tovaru:*

Číslo objednávky:*

Dátum vzniku závady*:




Popis reklamácie (závady)*











................................... ................................... ....................................
Miesto a dátum* podpis zákazníka* podpis obchodníka

Ďalšie informácie k reklamácii (vyjadrenie obchodníka)